f1  f2  f3  4 

 

צימט - תקשורת שיווקית - מיתוג יצירתי

עלינו
הצוות
תחומי פעילות
קריאייטיב
הישגים
מיתוג יצירתי
בלוג
ישראל טורקיה - סיפור אהבה
ביקורו של שר התרבות והתיירות של טורקיה לא מכבר בישראל הזכיר לי את ביקורם של יצרני הטלוויזיות היפניות בארץ בשנות "הכלכלה הנכונה" שהונהגה בזמנו ע"י שר האוצר יורם ארידור.

כאז כן היום בקרו אותנו אישים מבחוץ שרצו לעמוד מקרוב על פשרה של הצריכה הישראלית המואצת והחריגה בהתחשב בגודלה של האוכלוסייה הישראלית.

אטילה קוץ' הטורקי, שר תרבות ותיירות של מדינה שארחה בשנת שעברה 21 מיליון תיירים מכל העולם, עמד גם הוא משתהה לנוכח מספר הישראלים שבקרו בארצו ב 2005 .

2005 הייתה השנה בה חלה התאוששות במשק הישראלי שאופיינה בעלייה משמעותית ברמת החיים שהתבטאה בין השאר בגידול של 2% לעומת 2004 בכמות הישראלים שיצאו לתייר בעולם.

בטורקיה לעומת זאת ביקרו בשנה שעברה 394,000 ישראלים , עלייה של לא פחות מ 32% לעומת 2004 ושיא של כל הזמנים בכמות הישראלים המבקרים בטורקיה.

שגריר טורקיה בישראל, פרידון סינרלאולו, אמר זה מכבר לכתבת הארץ, עירית רוזנבלום: "פוטנציאל תיירותי גדול מטורקיה לא ממומש בגלל מדיניות האשרות הישראלית".

טורקיה בעלת אוכלוסיה של 70 מיליון תושבים , במרחק טיסה של שעות ספורות מישראל, לא מופיעה כלל בטבלאות התיירות הנכנסת לישראל, וזאת באם נניח שאלפיים התיירים הטורקיים שהגיעו לישראל בשנה שעברה הוא מספר זניח לכל הדעות.

שר התרבות והתיירות הטורקי נדרש לסוגית האשרות אך מטעמים של נימוס כלפי מארחיו הישראלים סרב להרחיב דיבור בנושא אך טרח להדגיש את נכונות משרדו לסייע לישראל בהכוונת תיירים המגיעים לטורקיה להגיע גם לישראל.

טוב יעשו קברניטי משרד התיירות הישראלי באם יממשו את הסיכום שהושג בשבוע שעבר בדבר הקמת צוות משותף לשתי המדינות שיבחן מודל לקידום יוזמות תיירות וחבילות תיור משותפות לישראל וטורקיה.

לקברניטי התיירות הטורקים יש מלוא הסל סיבות טובות להציע שיתופי פעולה עם עמיתיהם הישראלים.
בהיותם מודעים היטב ליתרונות ההדדיות ביחסים בין שתי המדינות הידידותיות, אך טבעי הוא שהטורקים יעשו ככל יכולתם לסייע לעמיתיהם הישראלים.

394,000 הישראלים שבקרו בשנה שעברה בטורקיה העשירו את קופתה של טורקיה מעל ומעבר למספרם היחסי של התיירים הישראלים לעומת 21 מיליון התיירים שבקרו בשנת 2005 בטורקיה.

וזאת לדעת, התייר הישראלי מוציא בחופשותיו פי 3 ממוצע ההוצאה לתייר המבקר ביעדים ברחבי העולם, לפי מחקר שערכה חברת אינטיליגנט הבריטית.

היקף הסחר האזרחי בין ישראל וטורקיה בשנת 2005 האמיר לשיא של 2,5 מיליארד דולר ובנוסף נחתמו עסקאות ענק במסגרתם מספקות התעשיות הביטחוניות של ישראל מוצרים ושירותים לצבא הטורקי.

טורקיה מהווה כיום יעד יצוא מספר 6 של ישראל לאחר ארה"ב, גרמניה, אנגליה, צרפת ואיטליה, עובדה המשפיעה ישירות על תדירות תנועת אנשי העסקים משתי המדינות לביקורים הדדיים.

באווירה של ירח דבש בין המדינה היהודית וטורקיה שהיתה המדינה האיסלמית הראשונה להכיר בישראל חשובים מחוות של רצון טוב כדוגמת הנכונות הטורקית לעזור לתיירות הישראלית המתאוששת בעקבות שנות האינתיפאדה.

ישראל המייצאת טכנולוגיות חדשניות למשק הטורקי תמצא את היכולות של מקצועני התיירות בטורקיה כבעלות ערך מוסף משמעותי לתעשיות התיירות של ישראל.

הניסיון המקצועי הטורקי בבניית אחת מתשתיות התיירות המצליחות ביותר בעולם מגובה בידידות מסורתית בין שתי העמים, עשויה להניב שיתוף פעולה פורה לטובת המשק הישראלי.
צילומי נופים באתר: איציק ביונונסקי

צימט, תקשורת שיווקית
טלפון: 03-5620630 פקס: 03-5622081
[email protected]
Google

 

אפסייט - בניית אתרים | קידום אורגני בגוגל בניית אתרים אפסייט